Forløbsbeskrivelse
| Brøkregning: Klassetrin: 8. klasse | |
| Tidsforbrug | 6 lektioner á 45 minutter fordelt over to undervisningsgange. |
| Beskrivelse | Gennem konkrete materialer skal eleverne opnå forståelse for brøker som matematisk begreb og regning med disse. Forløbet munder ud i at kunne løse ligninger med brøker. |
| Emner | Brøkregning. |
| Struktur | Pararbejde med enkelte lærerinstrukser og -opsamlinger. |
| Materialer | – Brøkdele (se dokumentet ”Brøker i cirkler”) – et sæt til hvert par – Sakse – en til hver – Opgaver (se dokumentet ”Opgaver, brøker”) – et sæt til hvert par – Kortspil – et spil til hvert par – Elastiksnor – ca. tre meter – Tøjklemmer med tal og brøker (se dokumentet ”Tal til den tomme tallinje” – to til hvert par – Kuverter – en til hvert par |
| Bemærkninger | |